KasvuvoimaaAjankohtaista

Mahdollisuus²: Pohjois-Suomen yrittäjät kohtasivat EY:n kasvu- ja perheyritysseminaarissa

Oulun Uudelle Seurahuoneelle kokoontui syksyn aluksi suuri joukko kasvu- ja perheyrittäjiä ja muita aiheesta kiinnostuneita kuulemaan ja keskustelemaan yrittämisen mahdollisuuksista. Seminaarissa uuden start-up sukupolven näkemykset kohtasivat perinteisempien alojen yrittäjien kokemuksen.

Digitalisaatio ja start-up- ja kasvuyrittäjien mullistama innovaatiokulttuuri ovat tuoneet yrityksille ennennäkemättömiä mahdollisuuksia menestyä ja kasvaa, mutta miten menestys saadaan jatkumaan jopa sukupolvelta toiselle?

Oulun seminaarin aloitti Sangen Oy:n hallituksen jäsen Sanna Taskila kertomalla, mitä startup -yrittäjien ennakkoluulottomuudella, eri osaamisalueen asiantuntijoiden tiimiytymisellä sekä verkostoitumisen voimalla voi saada aikaan. Oulun Korun toimitusjohtaja Pekka Keisu jatkoi kertomalla, kuinka perheyrityksen menestys saadaan jatkumaan sukupolvelta toiselle. Tilaisuuden päätteeksi Lehto Groupin Hannu Lehto jakoi yleisölle kokemuksiaan perheyrityksen matkasta kohti listautumista.

Alueelliset kasvu-ja perheyrityseminaarit liittyvät kasvuhakuista yrittäjyyttä esiin tuovaan Entrepreneur of the Year -kilpailuun, jonka kautta EY kannustaa nykyisiä ja tulevia yrittäjiä kasvuhakuiseen ja vastuulliseen yrittäjyyteen sekä pyrkii lisäämään yleistä kiinnostusta ja yhteiskunnallista keskustelua kasvuyrittäjyydestä.

EY:n aluetoimistot eri puolilla Suomea ovat paikallisesti mukana koordinoimassa kilpailua ja sparraamassa alueensa perhe- ja kasvuyrityksiä mukaan. Oulun seminaarissa mukana oli yrittäjäkilpailuun osallistuvia yrittäjiä Pohjois-Suomen alueelta. Balmuir-brändistään tunnettu Wheslyn Group Oy:n yrittäjä Heidi Jaara osallistuu nyt EY Entrepreneur of the Year -kilpailuun ensimmäistä kertaa:

– Meille kilpailuun osallistuminen tarkoittaa, että meidät on noteerattu alan osaavana toimijana. Tämä nostaa itsetuntoa niin yrittäjän rinnassa kuin henkilökunnankin keskuudessa ja on oiva virtuaalinen olalle taputus, hän iloitsee.

– On mahtavaa, että yrittäjät pääsevät kilvoittelemaan positiivisessa hengessä onnistumisistaan ja on hienoa, että EY tarjoaa tällaisen foorumin ja nostaa esille onnistujia! Valtakunnassa kaivataan hyviä inspiroivia tarinoita ja positiivisia esimerkkejä, summaa Heidi.

Heidi Jaara, Wheslyn Group Oy

Balmuir-yrittäjä Heidi Jaara, Wheslyn Group Oy

Kansallisen EY Entrepreneur of the Year -kilpailun kuluva kausi 2016 on loppusuoralla. Seuraavaksi kilpailun riippumaton tuomaristo kokoontuu arvioimaan kisaehdokkaita ja tekee valinnat aluevoittajista sekä valtakunnallisista finalisteista, jotka julkistetaan 12.10. aluevoittajien palkintojenjakotilaisuudessa Helsingissä.

Kausi huipentuu  4.11. Finlandia-talolla järjestettävään juhlagaalaan, jossa palkitaan kisan valtakunnalliset sarjavoittajat, sekä koko kilpailun voittaja, EY Entrepreneur of the Year 2016. Kansallisen kilpailun voittaja lähtee ensi kesänä kisaamaan yli 50 maan voittajien kanssa World Entrepreneur of the Year -tittelistä, jossa tänä vuonna Suomea edusti 2015 -kilpailun voittaja, Supercell Oy:n Ilkka Paananen.

Seuraa kilpailua osoitteessa www.eoy.fi.